Psycholog dziecięcy - Przychodnia Lekarska ŻYCIE, Nowy Dwór Mazowiecki
x

Psycholog dziecięcy Nowy Dwór Mazowiecki

Psycholog dziecięcy



Rolą psychologa dziecięcego jest zweryfikowanie, czy rozwój i zachowanie dziecka nie odbiega od normy. Jeżeli martwcie się Państwo o swoje dziecko, proponujemy pomoc w rozwiązywaniu problemów związanych z:
  • agresją,
  • depresją u dziecka,
  • edukacją (np. dysleksja rozwojowa, fobia szkolna),
  • kontaktami społecznymi,
  • lękiem separacyjnym,
  • masturbacją dziecięcą,
  • moczeniem nocnym,
  • nadpobudliwością psychoruchową (ADHD),
  • nieśmiałością,
  • odżywianiem,
  • przemocą (której dziecko było świadkiem),
  • rozwodem/ rozstaniem rodziców,
  • rozwojem,
  • śmiercią bliskiej osoby,
  • wychowywaniem,
  • zazdrością o rodzeństwo.


Praca terapeutyczna z dziećmi:

  • ze spektrum autyzmu,
  • z ADHD,
  • z mózgowym porażeniem dziecięcym,
  • z niepełnosprawnością intelektualną,
  • z niepełnosprawnością sprzężoną np. z osobami ze spektrum autyzmu,
  • z niepełnoprawnością intelektualną, padaczką,
  • z problemami rozwojowymi,
  • z problemami z emocjami,
  • z problemami społecznymi,
  • z zespołem Downa.


Trening umiej
ętności społecznych (TUS) 
Warsztaty, które mają na celu wspomagać rozwój dziecka w sferze umiejętności społecznych, budowaniu relacji interpersonalnych oraz doskonaleniu umiejętności pracy w grupie na konkretnych ćwiczeniach i zadaniach. Podczas zajęć dzieci mają możliwość nauczenia się nawiązywania pozytywnych relacji z rówieśnikami, wyrażania myśli, emocji tych dobrych i złych w sposób akceptowalny przez otoczenie, rozwiązywania konfliktów oraz nauczenie się funkcjonowania każdego dnia w grupie rówieśniczej. Warsztaty będą prowadzone z elementami dramy, arteterapii, treningu zastępowania agresji, relaksacji, bajkoterapii oraz Weroniki Sherborn.

Warsztaty skierowane są do dwóch grup wiekowych max. 10 osób w grupie: grupa młodsza 5-6 lat, grupa starsza 10-12 lat. Przy­ję­cie do grupy Tre­ningu Umie­jęt­no­ści Spo­łecz­nych poprze­dzone jest kon­sul­ta­cją u psy­cho­loga, w celu zebrania wywiadu dotyczącego funkcjonowania dziecka na co dzień.

Terapia ręki
Zajęcia terapii ręki polegają na wspieraniu rozwoju tzw. małej motoryki u dzieci. Warto z nich skorzystać, jeśli dostrzegasz u swojego dziecka któryś z poniższych objawów:

  • kłopoty z cięciem, lepieniem, wiązaniem sznurowadeł, zapinaniem guzików,
  • niechęć do rysowania
  • niedokładne kreślenie szlaczków i literek,
  • nieprawidłowe trzymanie ołówka - ściskanie go za lekko, lub za mocno.


Psychomotoryka

Terapia adresowana jest do dzieci z następującymi trudnościami rozwojowymi:

  • brak orientacji w przestrzeni i w czasie tj. np.: brak zaufania do siebie i trudności w nawiązywaniu prawidłowych relacji z otoczeniem, nieśmiałość, mała samodzielność,
  • brak znajomości stron „lewa – prawa”,
  • duża męczliwość, niezręczność, „potykanie się o własne nogi”,
  • łatwość tracenia równowagi,
  • mylenie określeń: dziś – jutro – wczoraj, teraz – potem,
  • mylenie pojęć: nad – pod, za – przed, do – z,
  • opóźniony rozwój mowy i trudności w porozumiewaniu się: dysfazja, zaburzenia artykulacji, opóźnienie w konstrukcji zdań,
  • słaba koordynacja ruchowa lub jej brak (trudności z chodzeniem po schodach, nauką jazdy na rowerze, itp.),
  • trudności w uczeniu się i problemy szkolne:
    • mylenie kolorów i kształtów,
    • trudności i niechęć do rysowania, rysunek ubogi w szczegóły,
    • trudności w opanowaniu umiejętności liczenia, czytania, pisania;
  • trudności w wykonywaniu czynności ruchowych,
  • występowanie współruchów,
  • wyraźne opóźnienie znajomości schematu ciała (np. nieprawidłowe nazywanie części ciała i rysowanie postaci człowieka),
  • zaburzenia lateralizacji, tj. brak dominacji jednej ze stron ciała, lewej lub prawej,
  • zaburzenia zachowania o charakterze nadpobudliwości ruchowej lub emocjonalne, trudności z koncentracją uwagi, połączone często z niską samooceną dziecka. Lękliwość, bierność, nadwrażliwość, objawy depresji, impulsywność,
  • zbyt długo utrzymująca się oburęczność, brak przewagi w używaniu lewych lub prawych części ciała.



Psycholog dziecięcy: grafik


ZAPISY CZASOWO NIEDOSTĘPNE

Uwaga! W każdym przypadku przed przybyciem do Przychodni prosimy o kontakt w celu potwierdzenia dostępności specjalisty i umówienia wizyty.
  Partnerzy